מוגבל בנק ישראל – מה זה אומר?

מוגבל בנק ישראל

מי שקובע את מדיניות הבנקים בישראל, במובנים רבים, זה בנק ישראל. הוא קובע את הריביות, הוא קובע כיצד הבנק יכול להתנהל מול לקוחות בסדרי גודל שונים, אילו פתרונות ואמצעים פיננסיים אפשר להציע להם ועוד קראו באתר המרכז לאשראי צרכני.

מצב זה נהוג בכל העולם, כאשר יש בנק מרכזי שקובע את המדיניות עבור הבנקים, זאת על מנת לא לייצר מצב שהמדיניות תקבע על פי אינטרס פוליטי כזה או אחר, ויחד עם זאת, שתהיה אחידות ולא יווצר מצב שכל בנק יקבע לעצמו את המדיניות, מה שעלול להביא לפגיעה במערכת הפיננסית. מטרתו של הבנק המרכזי בכל מדינה, ובפרט בישראל, הוא לשמור על יציבות המערכת ולמנוע קריסה, שעלולה להוביל למשבר כלכלי. מקרים כאלה ראינו בארצות הברית בשנת 1929 וכן בשנת 2008. 

הסטטוס של מוגבל בנק ישראל, הוא מצב בו אדם נאלץ להתמודד עם חשבון מוגבל על פי הגדרות בנק ישראל (קראו על דירוג אשראי שלילי). זאת אומרת, שהוא לא יכול למשוך כסף מעבר לסכום מסוים וייתכן מאוד שיינטלו ממנו זכויות לבצע פעולות שונות בחשבון שלו. הסיבה לכך הן חובות ומינוס, אשר איננו מאפשר למשוך יותר כסף. כך שומרים עליו וכן על הבנק שלו. 

מה אפשר לעשות במצב כזה

בעיקרון, יש שני מסלולים לפתרון עבור מצב כזה. מסלול אחד, הוא לנסות ולהגיע לפשרה מסוימת עם הבנק, להגיע להסדר שיאפשר להתמודד עם חשבון מוגבל. בין היתר, זה אומר גם לאט לאט להחזיר את החשבון למצב של זכות. 

מסלול שני, הוא לעבוד עם גורם חוץ בנקאי, גורם שאיננו מחויב בהכרח למדיניות בנק ישראל, אך יחד עם זאת, יש לו תנאים ויש לו דרישות מסוימות. חשוב לעבוד עם גורם זה בצורה נכונה, על מנת לא להיכנס לחובות גם מולו. 

General Uncategorized צילום אירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת עוסק מורשה
פתיחת עוסק מורשה היא צעד גדול. זה דורש עבודה קשה, מסירות וסבלנות. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על...
קרא עוד »
ינו 01, 2023
שגרת חתונות בזמן הקורונה
זה לא סוד שתעשיית החתונות נפגעה באופן ניכר ממשבר הקורונה, ולו בשל העובדה שזוגות רבים נאלצו לדחות את...
קרא עוד »
מאי 10, 2020
איך מחשבים כדאיות השקעה באנרגיה ירוקה?
שוקלים השקעה באפיקים שונים של אנרגיה ירוקה? ובכן, אין ספק שזה יכול להיות צעד משתלם בהחלט שיכול לחסוך...
קרא עוד »
דצמ 27, 2020