קליטת עובדים בתקופת הקורונה: איך זה התנהל?

בימים אלה, כבר כמעט לא מזכירים את הקורונה. ההגבלות מזמן הוסרו, שדה התעופה מלא, הטיסות זורמות כרגיל ונתוני התעסוקה הכלל ארציים יפים. זה הזמן המתאים לסקור כיצד התנהלה קליטת עובדים בתקופת הקורונה. עד כה הדברים פעלו היטב אך יש מה לשפר.

שימוש בכלים ווירטואליים מרחוק

אחד האתגרים הגדולים ביותר בתקופת הקורונה, היה לגייס עובדים מבלי לפגוש אותם בצורה פיזית. מנהלים ואנשי משאבי נדרשו להסתגל לכורח לראיין מועמדים מהבית, כאשר שני הצדדים מתחילים להכיר את היישומים השונים של אפליקציות כגוון זום ואחרות.

אבל השימוש בכלים ווירטואליים לא היה המשוכה היחידה. אתגר משמעותי אף יותר היה להשלים את קליטת העובד באופן שייצור אצלו תחושת שייכות אמיתית למקום העבודה. בארגונים שלא השכילו לקלוט נכון את העובדים, שיעורי העזיבה הרקיעו שחקים. קראו בהרחבה על מערכת ניהול עובדים!

Onboarding – קליטה נכונה בתקופת הקורונה

מושג ה- onboardingמייצג בצורה כוללנית תהליכים וגישות שהוטמעו בהצלחה לצורך שיפור קליטת העובדים בקורונה. בתהליך זה, החלו החברות כבר בתהליך הראשוני של קליטת עובדים, להעביר הדרכות בנושאים כמו שיתוף קבצים, אבטחת מידע, איך לנהל סיסמאות.

כמו כן, החברות הדריכו את העובד איך להפעיל את טכנולוגיות התקשורת מרחוק בשילוב תיאום ציפיות לגבי שעות עבודה, שילוב בין פנאי לעבודה, סוג הגמישות האפשרי וכדומה.

ארגונים החלו לקלוט מערכת להחתמה על מסמכים באופן דיגיטלי. זאת על מנת להשלים קליטת עובדים מלאה, עם כל החתימות ועל פי כל הנהלים הרגילים. חברות שיפרו את קבלת הפנים לעובדים, בדמות מדריכים ידידותיים שנשלחו לעובדים או מצגות משופרות.

כבר ניתן לדבר על לקחים בנושא קליטת עובדים. למשל מה שלא תמיד הקפידו לבצע לצורך קליטת עובדים בתקופת הקורונה, זה ליצור תחושת שייכות חזקה.

מומלץ בקליטה מרחוק לקיים לעובדים החדשים סיור במשרדים באופן וירטואלי. אפשר לשלוח מתנת הצטרפות לעבודה וליזום פעילויות חברתיות משותפות, אונליין.

> מידע מקצועי ופרטים נוספים בנושא קליטת עובדים ניתן לקבל באמצעות אתר קופל ראם!

General Uncategorized צילום אירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נהיגה בפסילה – זה העונש שתקבלו
נהגים רבים נוטים להקל ראש בפסילת רישיון הנהיגה מכל סיבה שהיא. לכן אנו רואים נהגים רבים אשר נתפסים...
קרא עוד »
יול 23, 2020
מה כוללת הסמכת CCSK?
קורס CCSK הוא קורס הנלמד בשיא סקיוריטי ומספק הסמכה מטעם הארגון לאבטחת מידע במחשוב ענן. ארגון זה פועל...
קרא עוד »
דצמ 29, 2021
כמה עולה להוציא ספר לאור?
רוצים להוציא ספר לאור? במידה ואתם מעוניינים להוציא ספר פיזי, העלות הצפויה תהיה בטווח של עשרות אלפי...
קרא עוד »
ינו 19, 2021