מתנה קטנה ממס הכנסה לאימא הטרייה- אלו הזכויות לאחר לידה

החזר מס לאמא

המאמר באדיבות טקס שירותים פיננסיים

לידה זה מאורע מרגש בכל קנה מידה, במאמר הבא ניתן לכם סיבה נוספת להתרגש, אם נולד לכם בן או בת במהלך השנה, זה מזכה אתכם, כן גם את האבא וגם את האמא בנקודות זיכוי נוספות, מה שאומר שבסוף השנה תוכלו להגיש בקשה להחזר מס לאמא, על החודשים שחלפו מאז הלידה, עד סוף שנת המס. אל תזלזלו בזה, זה יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. בנוסף, בתור אמא טרייה יש לך סיבה נוספת לקבלת החזר מס – שכן לא עבדת ברציפות, גם זה מהווה סיבה לקבלת החזר. לשם בקשת ההחזר עלים להציג את תעודת הלידה של התינוקת החמודה. גם אם הילד שלכם עדיין פחות מגיל שש, לא אבדה תקווה, אתם יכולים לבקש החזר על המס ששילמתם אז.

למה כדאי ללדת?

יש גורמים נוספים שיכולים לזכות אותך בהחזרי מס. אם תאריכי את חופשת הלידה מעבר למקובל בחוק, זה מפחית עוד יותר מהממוצע של המשכורת החודשית , זה אומר שאת צריכה לשלם פחות מס. אז מי אמר שאין בישראל עידוד ילודה?! שימי לב: בשנת הלידה את מקבלת חצי נקודת זיכוי (שווה ערך ליותר מאלף! ₪ בשנה), החל משנת המס של אחרי הלידה ועד 5 שנים את מקבלת 2 נקודות זיכוי (יותר מ-5000 ₪), משש שנים ועד 17 את מקבלת נקודת זיכוי אחת ובגיל 18 – חצי נקודת זיכוי, גם האבא מקבל נקודות זכות עבור ילדיו, כדאי לכם לברר.

רוצים לקבל יותר מידע? התייעצו עם המומחים!

לסיכום: החל משנת המס שלאחר הלידה, ועד לשנה שבה ימלאו לילד גיל 18 תקבלו עליו יותר מחצי נקודת זיכוי (מעל 2500 ₪ שנתי) כאשר גובה הנקודות תלוי בין האב לאם, וזה משתנה גם לפי גיל הילד, אז בשנה הראשונה זה יתבטא בתור החזר מס ומכאן והלאה אתם יכולים כבר לעדכן, על מנת שהוא ייכנס בחישוב המוקדם של דמי המקדמה. על חופשת לידה של 14 שבועות, מעבר למענק שאת מקבלת מביטוח לאומי, את זכאית להחזר מס מהסיבה הפשוטה שלא עבדת ברציפות במהלך השנה, וגם גובה המענק שקיבלת מביטוח לאומי, למרות שהוא מחושב לפי המשכורת החודשית, הוא בדרך כלל יהיה פחות מהמשכורת החודשית. ובמידה ואת מעוניינת להאריך את חופשת הלידה, אמנם את דמי הביטוח הלאומי לא תקבלו, אבל לנקודות זיכוי תהיי זכאית, ואפילו בשיעור גבוה יותר. זכרו, תמיד תוכלו לבקש החזר מס לשש שנים אחורה. ושיהיה לכם במזל טוב.

General Uncategorized צילום אירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בונים טפסים דיגיטליים?
צריכים לבנות טופס דיגיטלי והבנתם שלבד אתם לא יכולים ושעבור טופס דיגיטלי תהיו צריכים סיוע מאיש מקצוע,...
קרא עוד »
אוק 29, 2020
לוכד נחשים בתל אביב
נחשים הם קבוצה מגוונת של זוחלים שניתן למצוא בכל יבשת מלבד אנטארקטיקה. ישנם כ-3000 מינים של נחשים בעולם,...
קרא עוד »
אוק 23, 2022
שאלות שישאלו אתכם בכל ראיון עבודה בהייטק
תחום ההייטק משגשג כבר עשרות שנים ועם הזמן הוא הופך למקום מפתה יותר עבור אנשים שרוצים להנות ממשכורת...
קרא עוד »
פבר 22, 2021