ביטוח לאומי ותאונות עבודה – כל מה שצריך לדעת

נפגעתם בתאונת עבודה? הכתובת אליה אתם צריכים לפנות כדי לקבל הכרה על כך וכן פיצוי כספי הינה המוסד לביטוח לאומי בעיר מגוריכם. בין אם הנכם עובדים שכירים עצמאיים המשלמים מיסים כחוק, עליכם לעבור כמה משוכות בירוקרטיות כדי לממש את זכויותיכם הרפואיות ולקבל את המגיע לכם.

כיצד ביטוח לאומי קשורים לתאונות עבודה?

למרות שתאונת העבודה שקרתה לכם התרחשה במהלך משמרת העבודה היומית שלכם, חשוב לזכור כי כספי הפיצויים בגין התאונה אינם יוצאים מכיסו של המעסיק שלכם אלא מביטוח לאומי. כיוון שהמוסד לביטוח לאומי הוא הגוף הממשלתי המעניק הגנה כלכלית על אזרחי ישראל, הוא האחראי על מתן מענקים ופיצויים כספיים גם במקרה של תאונות עבודה.

 פיצויים אלו מוענקים בצורת דמי פגיעה, הנקבעים על פי טפסים ומסמכים שונים המועברים אליהם דרך המעסיק של העובד השכיר או העובד העצמאי שאינו כפוף למעסיקים כלשהם.

 

אילו טפסים צריך להגיש לביטוח לאומי במקרה של תאונת עבודה?

בכדי לקבל הכרה כנפגע עבודה, יש להגיש לביטוח לאומי טפסים מסודרים לפתיחת תיק תביעה בשל תאונת עבודה. טופס 211 הינו טופס על הודעה על פגיעה בעבודה, ועבור עובד עצמאי עליו למלא טופס 283 המהווה דיווח של קופת החולים בה הוא מבוטח על הודעת התאונה שהתרחשה.

בנוסף לטפסים אלו, על העובדים לאסוף את כל המסמכים ואישורים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על סוג, מקום וחומרת הפגיעה שנגרמה להם.

 

כיצד להתנהל בצורה מקצועית ויעילה מול המוסד לביטוח לאומי?

כמו כל גוף ממשלתי אחר במדינה, גם המוסד לביטוח לאומי פועל בתהליכים בירוקרטיים רבים, ארוכים וסבוכים. לכן כדי לייעל את תהליך התביעה בגין תאונת עבודה וקבלת פיצוי כספי מלא, מומלץ להיעזר בליווי מקצועי של חברה למימוש זכויות רפואיות.

General Uncategorized צילום אירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חמישה כלים להקמת עסק חדש
כמעט כל אחד חשב לפחות פעם אחת בחייו על האפשרות של פתיחת עסק חדש משלו. הרי מה יכול להיות יותר מושך מאשר...
קרא עוד »
מרץ 26, 2020
חליטות תה מיוחדות שלא תמצאו באף מקום
חליטות תה מיוחדות הן אוצר מענג לחובבי תה המחפשים טעמים וחוויות יוצאות דופן מעבר לרגיל. תערובות אלה...
קרא עוד »
ספט 08, 2023
לחסוך כסף עם יועץ ביטוח מקצועי
כיום יש לא מעט אנשים אשר נדרשים לשלם סכומי כסף אדירים על ביטוחי הבריאות שלהם ללא כל ידיעה כי הסכומים...
קרא עוד »
אוק 07, 2020