פוטרת מהעבודה? – דע את זכויותך

פיטורין

ידע הוא כוח. וזה נכון לשלבים שונים בחיים. אם פוטרתם ממקום העבודה שלכם יש לכם זכויות. וגם בשלב זה הידע הזה חשוב לכם ואתם צריכים לפעול כיאות כדי למצות את הזכויות שלכם ולא לצאת נפסדים מעצם הפיטורין. אז לפני שאתם יוצאים לחיפוש עבודה חדשה, בואו וקראו ודעו מהן הזכויות שלכם לאחר פיטורין.

הזכויות של העובד המפוטר

  • לפני הכול חשוב מאוד לדעת כי יש מקרים רבים שבהם אסור למעסיק על פי חוק לפטר את העובד. ולכן אם קבלתם פיטורין עליכם לברר ולבדוק האם המעסיק אכן יכול לפטר אתכם בשלב זה. לדוגמה, אסור לפטר עובד כדי להימנע משלם לו זכויות סוציאליות, אסור לפטר אישה בהריון, כמו כן אין לפטר עובד בשל פעילות בתעמולת בחירות. בדקו – האם הפיטורין שלכם עונים לתנאי החוק?
  • דמי אבטלה – בתקופה שלאחר סיום העבודה העובד יהיה זכאי לקבל דמי אבטלה. כדי לקבל את דמי האבטלה עליו לפנות ללשכת התעסוקה ולהציג את מכתב הפיטורין. במהלך תקופת אי העבודה שלו הוא יהיה זכאי לקבל דמי אבטלה.
  • הנחה בארנונה – בגין שינוי במצב הכלכלי בגין הפסקת העבודה יוכל העובד להיות זכאי לקבל הנחה בארנונה. עליו לדווח על השינוי ולזכות בהנחה בתשלומים הקבועים שלו. הנחה זו תקל מעליו את ההתנהלות בימים בהם מצבו הכלכלי הורע.
  • זכויות פנסיוניות – לכל עובד יש זכויות פנסיוניות. חשוב כי גם בתקופת הפסקת העבודה יישמרו הזכויות כך שהוא לא יפסיד בגין הפסקת העבודה את הזכויות הפנסיוניות אותן הוא רכש במהלך שנות העבודה שלו.
  • הגבלת עבודה אצל מעסיק אחר – באופן כללי מעסיק לא יכול לאסור על העובד להתחיל לעבוד אצל מעסיק אחר. אם כי יש מקרים בהם יש כן סמכות לבית הדין לעבודה לאסור על העובד להתחיל לעבוד אצל מעסיק אחר לאחר הפיטורין.

למצות את הזכויות

אכן, לעובד המפוטר יש זכויות מסוימות שנועדו להגן עליו ולשמור על מצבו הכלכלי גם בתקופה הקשה בה הוא מחוסר עבודה. חשוב לבחון היטב את התמונה, לבדוק את הזכאות לקבלת כספי פיצויים ולוודא כי אתם לא יוצאים נפסדים.

General Uncategorized צילום אירועים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
נגן סקסופון לקבלת פנים
הסקסופון הוא כלי נגינה הנמנה על משפחת כלי הנשיפה מעץ. יש לו שופר בקצה אחד, וצינור מעוקל (הגוף הראשי)...
קרא עוד »
אוג 01, 2022
פארק בבלי – הפרויקט הנכון להשקיע בו את הכסף שלכם
לא כל כך בטוחים היכן להשקיע את הכסף שלכם בנדל״ן בתל אביב? פרויקט פארק בבלי עשוי להיות הפרויקט המושלם...
קרא עוד »
ינו 09, 2022
איך משלמים לעובדי משק הבית
עובדי משק בית מקבלים לרוב שכר נמוך משכר מינימום ואין להם הטבות. הסיבה לכך היא שהם נחשבים לקבלנים...
קרא עוד »
נוב 27, 2022